Ontstaan

Hoe kwam Meise aan een van de grootste motorclubs van Vlaanderen ?

Piet Cleynhens en Alfons Van den Steen, toevallig twee Harley-rijders, trokken geregeld op pad met enkele vrienden motorrijders.Zij waren het snel beu om rond de kerktoren te toeren en eind 1996 kwam bij hen de gedachte op dat zij evengoed een club konden oprichten om eens per maand een georganiseerde dagrit te maken. Er werden ervaren motorrijders gecontacteerd zoals Walter Van Den Boeynants, Francis Sprockeels, Maurice Van Den Brande en de commandant van de rijkswacht Meise, Jean-Claude Pinoy om er maar enkele te noemen. Vooral Walter was heel enthousiast en bood spontaan zijn medewerking aan. M.C.M. was geboren. Als eerste loodste hij ons mee naar de Deltawerken in Nederland en het enthousiasme was enorm.

Klaarblijkelijk zaten daar een hele boel mensen op te wachten want de lidgelden voor het seizoen 1997 stroomden binnen. Maar liefst 87 leden sloten zich aan ! Voor een eerste jaar, waar wij ons nog moesten bewijzen, was dat een ongelofelijk succes.
Een zeer krachtige impuls werd aan de club gegeven toen Nes Vaes aansloot. Zijn formidabele gedrevenheid leidde tot de uitbouw van een goed gestructureerde club. Hij nam de boekhouding over van Francis Sprockeels.
Het huidige bestuur bestaat ondertussen wel uit andere mensen.

De volgende jaren heeft het aantal leden zich gestabiliseerd als volgt: 74 in 1998, 77 in 1999 en 78 in 2000 en 79 in 2001. Enkele snelheidsduivels van het eerste jaar hebben ons verlaten en wij zijn daar niet rouwig om.
Dat wil niet zeggen dat wij een hoopje zondagrijders zijn, maar de veiligheid, genieten van liefst een bochtenrijk parcours, landschap en natuur staan zeer hoog in ons vaandel.
Sedert enkele jaren worden wij ook door het gemeentebestuur erkend als culturele vereniging en ontvangen wij jaarlijks een kleine subsidie die het ons mogelijk maakt onze leden nog meer te verwennen met mooie circulaires en verzorgde ritverslagen.
Van bij het begin maakten wij er een puntje van eer van om minstens een negental ritten per jaar te organiseren, en dat doen wij nu, in ons tiende werkingsjaar nog steeds. Kijk maar naar onze rittenschemas.

En het kan nog beter…vier jaar geleden, ons lustrumjaar, organiseerden wij voor de allereerste keer een vierdaagse, en die was op 5 dagen volgeboekt met maar liefst 12 motoren. Finaal stonden wij met 17 motoren aan de start van wat een onvergetelijk avontuur is geworden. Waar gaat dat naar toe?
Dit ongelofelijke succes zet er ons toe aan de ingeslagen weg te blijven volgen en te zoeken naar nog mooiere ritten, die wij trachten te verrijken met interessante bezoeken en gastronomische hoogstandjes als het enigszins kan.

Maar wij hebben de wijsheid niet in pacht ! Iedere motorliefhebber wordt hierbij uitgenodigd ons zijn wensen en suggesties mede te delen. Alle opbouwende kritiek is van harte welkom. Voorstellen betreffende bedrijven, musea en andere bezienswaardigheden zijn dat nog meer. Dat alles kunt u kwijt bij ons als reactie op dit document: geef de nodige vragen of opmerkingen.